

8-2

Living organisms consist of cells, which are the smallest units of life.
有機生命体は細胞から成り立ち、それ(細胞)は生命(生体)の最小単位である
The center of a cell, the area known as the nucleus, contains DNA and the other chemicals necessary for life.
細胞の中心は細胞核として知られている場所であり、DNAやその他の生命に必要な化学物質を含んでいる
When Watson and Crick discovered the structured the structure of DNA in 1953, they knew that they were studying the molecule that contained the blue-prints for life.
1953年にワトソンとクリックがDNAの構造を発見したとき、彼らは生命の遺伝子情報を含む分子を学んでいることを知った
The DNA molecule contains all the information necessary for the construction, growth, and reproduction of living organisms.
DNA分子は有機生命体の構成や成長、繁殖のために必要な情報を全て含んでいる
In 1956 researchers discovered that human cells contain forty-six chromosomes, and they have learned the functions of each of them.
1956年研究者たち(ワトソンとクリック)はヒトの細胞は46の染色体を含むことを発見し、彼らはそれらの機能を学んだ
It was in June, 2000 that a rough draft of the human genome was presented by scientists.
2000年の6月ヒトゲノムの大雑把な設計図が科学者たちによって発表された
In 2003, they came up with the “complete” map.
2003年 彼らは“完全な”図を思いついた
According to the latest analysis, humans have just 20,000 to 25,000 genes - below previous estimates of 27,000 to 40,000.  
最新の分析によると人は20,000から25,000の遺伝子を持っていて、以前想定された27,000から40,000を下回った



生物はセルから成ります。(セルは人生の最小単位です)。
セルのセンター(核として知られている領域)はDNAと人生に必要な他の化学物質を含みます。
Whenワトソンとクリックは構造を発見しました。1953年のDNAの構造、彼らは人生のための青写真を含んだ分子を研究しながら用心するのを知っていました。
DNA分子は生物の工事、成長、および生殖に必要なすべての情報を含んでいます。
1956年に、研究者は、ヒト細胞が46の染色体を含むと発見しました、そして、彼らはそれぞれのそれらの機能を学びました。
2000年6月に、ヒトゲノムの素案は科学者によって提示されました。 2003年に、彼らは、「完全な」地図を思いつきました。 最新の分析によると、人間は2万7000?4万の前回予想の下でちょうど2万?2万5000の遺伝子を持っています。

コメントの投稿

非公開コメント

自己紹介
トーテムP、奈緒Pだ メインはZ/Xと北斗。ガチ勢です、強くはないです
最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
リンクバナー
検索フォーム
リンク
QRコード
QRコード
